AKU DAN RAMADHAN

Posted by Twenty Seven on Thursday, July 24, 2014 with No comments

           Sekiranya umur kita 20 tahun, telah berlalu hampir 20 kali Ramadhan dalam kita apatah lagi yang lebih berumur. Telah berlalu Ramadhan sebanyak umur kita. Sebanyak Ramadhan yang telah berlalu telah berapa kali Ramadhan telah kita manfaatkan dengan baik.

Sejauh mana matlamat untuk melahirkan mukmin yang bertaqwa dan yang bersyukur dapat kita capai.

Apakah yang kita inginkan dari Ramadhan sebenarnya.
Sekadar bulan pesta makan atau memenuhi taqwim tahunan.
Semoga kita berlepas diri dari golongan ini..

Bagaimana Ramadhanku sedang aku masih memutuskan silaturrahmi.
Bagaimana Ramadhanku sedang lisan aku masih penuh dengan umpatan, celaan dan makian 
Bagaimana Ramadhanku sedang aku masih benci membenci
Bagaimana Ramadhanku sedang Al-Quran masih belum menjadi wirid bagiku
Bagaimana Ramadhanku sedang saudara seummat aku tidak hiraukan

Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah!!!
Andai ini Ramadhan terakhir bagiku,
Dosakah bagiku atau pengampunan kepada yang telah lalu.
Ampunilah aku Ya Allah!!

Baki hari-hari Ramadhan, teruskan momentum dan tingkatkan prestasi demi mencapai matlamat bulan Ramadhan

Ya Allah terimalah amalan kami di bulan yang mulia ini.
Amin Ya Rabbal 'Alamin..

-abusulaim-
Categories: